pgra af en gruppe ikke-fulde svenskere, var vi nødt t at forlade Paz y Luz ml d.12 og d.14.okt ….sÃ¥ derfor blev d der vi tog t Macchu Pichu (Gu ve om jeg nogensinde lære hvor mange c´er der skal i d navn! ) Man SKAL tage toget t Aguas Caliente og derfra en bus til selve Machu Pichu (hvis man altsÃ¥ ikke vil gÃ¥ langs jernbaneskinnerne efter mørkets frembrud som Christer gjorde … og desværre ikke har mulighed for at gÃ¥ inkatrailet fordi man har 3-5 superdejlige unger pÃ¥ slæb) . Og nÃ¥r man er ikke-peruvianer mÃ¥ man ikke tage de billige tog – de forstÃ¥r virkelig at presse citronen! NÃ¥ tog t og fra Cusco var ikke muligt, sÃ¥ vi endte m et vistadome tog fra Ollanta, dvs et dyrt tog men sÃ¥ til gengæld m vinduer i loftet, hvilket viste sig give en hel del til oplevelsen for bjergene var HØJE og vi kørte tæt forbi dem … Og nej, det er ikke nok at betale billetterne over nettet – de skal afhentes i Cusco. SÃ¥ hele flokken ind i en taxa … først skulle vi hæve penge, for kun pÃ¥ nettet kan man betale m kreditkort, og sÃ¥ hente billetterne. Det var en af de her oplevelser, hvor den bedste er at vi formÃ¥ede at sørge for at energien var god imellem os alle 8! Og sÃ¥ kom belønningen: Mad pÃ¥ Café Jacks, hvor de stakkels kvinder vist ikke helt kunne kende Carsten og Michael fra hinanden og havde lidt svært ved at fatte hvordan den ekstra kvinde og de to ekstra børn kom ind i billedet….. Men alle nød maden – og længe efter brokkede hr. Christoffer sig til Jonas over at denne ikke havde tvunget ham til at bestille French Toasts for de var bare SÃ… gode!

Og en af aftnerne sad fire store dejlige drenge og spillede Scrabble m hr.dansklærer – den største is man ku fÃ¥ i Peru var pÃ¥ højkant – og de vandt m eet point 307 mod 308! (For Carstens æres skyld (ikke at den er skrøbelig!) bør det mÃ¥ske nævnes at jeg til slut nogle gange pÃ¥pegede visse mulige ord …) SÃ¥ nu kender Ulrike os i Pisac for vi er de første der nogensinde har spist FEM kugler is (hver!) i hendes café! Bortset fra det er den faktisk rigtig god, især inkl chokoladesovs!

Dagen før vi om eftermiddagen skulle t Machu fik RIkke en healing hos Diane her pÃ¥ stedet …. og d var en af de healinger, der gik lige ind … og sÃ¥ sÃ¥ vi ikke sÃ¥ meget til den dejlige kvinde – og piv, Rikke mÃ¥tte blive hjemme og vi mÃ¥tte undvære hende pÃ¥ Machu. Til gengæld fik RIkke lov til at deltage i Dianes workshop om elemterne, mens vi var væk …. nÃ¥r d nu skulle være, var d da en fantastisk gave universet gav Rikke i bytte … og Carsten har lovet at bringe Rikke t Machu Pichu senest om en 5-10 Ã¥r (sÃ¥ Carsten, nu bliver d svært at løbe fra 😉 )

Valle Sagrado er ogsÃ¥ smuk længere væk fra Cusco – og ruinen i og selve byen Ollantaytambo sÃ¥ ud til at være et besøg værd. Men nu stod det altsÃ¥ pÃ¥ togtur – og kors, jeg har aldrig set sÃ¥ fantastiske bjerge …. der er atlsÃ¥ ikke noget at sige til at bjerge er Apus, bjergÃ¥nder, ifølge den gl peruvianske tradition. At bjergene hentil og omkring Machu Er sÃ¥ fantastiske kom helt bag pÃ¥ mig, for ingen guidebog fortæller om det … fra dem har jeg mest haft opfattelsen af at det var selve ruinen der var sÃ¥ fantastisk …

NÃ¥, energien havde været til ikke at bestille hotelværelse inden vi kom frem. Vi voksne havde lidt kørende omkring det med de for styrende enlige mødre og mænd, der tager ansvar, sÃ¥ jeg havde bestemt mig for at læne mig tilbage og regne med at det m hotelværelse klarede Carsten …. men da han først foldede guidebogen ud da vi VAR stÃ¥et af toget, var det godt nok svært! Og en halv time senere havde vi tre billige (!) værelser i ok standard – totalt uproblematisk bortset altsÃ¥ ligefra at jeg fik fornemmelse af at hotelmutter var v at fuppe os og derfor blev meget (alt for meget) insisterende pÃ¥ at vi fik kvittering pÃ¥ at vi havde betalt.

Vegetarisk mad i en gade som osede af samme enregi som pÃ¥ et skisportssted: Folk er i Aguas Caliente for at se MachuPichu…. og ja, sÃ¥ skal de ha dækket deres øvrige behov for søvn og mad og køb af souvenirs ….

Næste morgen 6.30 tog vi bussen op – igen det rene røveri, men … FLOOOOOTTTTT!!!! Jeg hÃ¥ber det lykkes mig at lægge billeder pÃ¥ webloggen for .. I lack words!! Det var super vi var kommet derop sÃ¥ tidligt, for det var køligere i vejret og der var færre mennesker.

Jeg fik lagt de fire elementer ind i fire sten, og vi fik set condorens tempel, soltemplet …. mmm. Fra den sten som bla betegnes som et solur, oplevede jeg en negativ nærmest truende energi … temmelig underligt … men jeg valgte at regne m at jeg havde noget jeg skulle lære af stenen og connectede derfor m den m intention om at mÃ¥tte heale hvad der mÃ¥tte være mellem os … og sÃ¥ oplevede jeg den kærligste energi strÃ¥le fra den!

Drengene og Carsten legede dÃ¥seskjul og hvem-kan-Carsten-tage-flest-fotos-af-har-tabt omkring nogle store sten lidt i udkanten af ruinerne. Christoffer stemmer pÃ¥ denne legeplads som verdens bedste – jeg tror Andreas og Jonas vil rate den nr. 2 efter træborgen i Quebec.

Frokost fik vi på d lokale cafeteria som efter dansk standard ikke var dyrt men helt ok i kvalitet.

Ved 3-tiden var vi godt trætte – heldigvis sørgede Carsten for is til os før vi tog den fantastiske bustur tilbage til ski-bumse-byen; hvor Jonas bød pÃ¥ drinks pÃ¥ bassinkanten i de varme bade, hvor bunden var smÃ¥sten. Vi havde glemt badebolden, sÃ¥ vi brugte en hvinende Gabriel. Aftensmaden var ikke noget at rÃ¥be hurra for – til gengæld faldt jeg i søvn hen over bordet.

Næste morgen gik Carsten pÃ¥ opdagelse efter morgenbrød men vi sad og hang langs jernbaneskinnerne …. og sÃ¥ gik d ellers hjemad mod Rikke!!! Jeg synes ikke jeg helt har formÃ¥et at beskrive vores oplevelser pÃ¥ MP ordentligt – men d var altsÃ¥ en fantastisk oplevelse i form af energi og bjerge … og sÃ¥ havde vi d dejligt sammen!