Nu er vi i Canada på 4.uge men I får lige slutningen på Samoa:

Den sidste nat tilbragte vi pÃ¥ vores første hotel (Kitano) i Apia – flyet gik først halv et om eftermiddagen sÃ¥ vi havde ogsÃ¥ tid til en sidste gang breakfast pÃ¥ Sydney Side cafe. Ude i lufthavnen spurgte hun om vi havde flybillet videre fra Australien … øh, vi skal til Los Angeles Chicago og Toronto, sÃ¥ nej. SÃ¥ sÃ¥ hun forvirret ud indtil hun med klar stemme meddelte at det fly da var fløjet afsted i nat og at det næste gik om en uge!! Øh?! Jeg gik i følelserne – her stod jeg m tre unger og et MEGET STORT ønske om at forlade Samoa og ikke et mindre ønske om at se Martin som jeg ikke havde set i 20 Ã¥r (vi mødtes pÃ¥ CERN i ’87)! Men øh …. nu ku jeg da godt huske at Andreas og jeg havde diskuteret hvad 12.30 am betød, den gang vi var kommet t Samoa. Det sidste jeg havde gættet pÃ¥ var en halv time inde i et nyt døgn, men sÃ¥dan var d altsÃ¥ … og vi havde fint undgÃ¥et alle muligheder for at checke afgangstidspunktet … det er egentlig først her mens jeg sidder og skriver, at det gÃ¥r op for mig, at det at jeg ikke fik genchecket rejsetidspunktet mÃ¥ske faktisk ogsÃ¥ havde noget at gøre m, at jeg var syg! NÃ¥ .. den sødeste kvinde hos Air NZ tog sig af mig (hun ringede og checkede at alt var ok kl. halv ni om aftenen!) ..og min skræk for at blive pÃ¥ Samoa en uge mere …. og skaffede os plads pÃ¥ flyet til Auckland (af alle steder!) morgenen efter for derfra at komme t. SF og til Toronto. Og jo jeg kom til at betale for det om end ikke helt sÃ¥ meget som Air NZ i første omgang for langte og forhÃ¥bentlig fÃ¥r jeg resten retur fra forsikringen! Hvis d sker …. ER prisen for visumansøgningen til NZ â€betalt†ifølge Andreas’ og mit højere selv.

NÃ¥ men i mellemtiden var vi taget t hotellet nærmest lufthavnen. Det viste sig ogsÃ¥ at være Samoas dyreste hotel, men ikke helt uden grund – der var 3-4 restauranter – et stort swimmingpool komplex smuk udsigt og adgang til strand, og sÃ¥ var der friske blomster alle vegne pÃ¥ hotelværelset (desværre var nogle af dem inkl. myrer 😉 ). Drengene fik svømmet noget mere, Andreas fik endnu en virgin pina colada og jeg fik sunbadet lidt. Vi oplevede ogsÃ¥ at een tjener tog sig af drikkevarene og en anden af maden. Det havde jeg ikke prøvet før … men d er faktisk helt almindeligt i Canada! Faktisk var d en meget god afslutning pÃ¥ vores ophold – det ændrede helt klart mit syn pÃ¥ Samoa til d bedre.

Årsagen til overskriften på indlæg nr. 39 er at da vi genså The 5th Element hos Martin gik d op for mig hvor meget stillehavsøerne er forbundet m paradis – da Bruce Willis og Leelu ankommer til Floston Paradise bliver de mødt af mennesker og musik som godt ku være fra Samoa.

Flyturen var i øvrigt ganske alm. Men det var dejligt at være tilbage i NZ omend d kun var i lufthavnen. Desværre var Martin kørt fra Montreal inden jeg fik fat i ham :-(… sÃ¥ han nÃ¥ede at se Niagara Falls og Toronto inden han hentede os. 🙂 Ã…h i øvrigt vi mellemlandede pÃ¥ Tonga … og blev modtaget af paradismusik … og lidt mere stÃ¥hej end sædvanligt for dagen efter skulle deres nye konge krones! Det tog mig lidt tid at forstÃ¥ hvad â€coronation†betød – først forbandt jeg d m øl!

På Le lagoto endte Gabriel m at kunne ligge på knæ og ender mens han skubbede sig over vandet: